Always smile :D

Jag tycker att det är viktigt att le. Även om man är ledsen. Det är då man verkligen ska le. För då blir man glad till slut :D
Jag kan bli ledsen om någon är taskig mot mig eller om jag tänker på min mormor som inte är med mig längre :(
Om någon är taskig mot dig, ta inte åt dig! Jag vet att det är jätte svårt, men försök. Självkänslan är ett annat tips. Om någon säger något dumt till dig, så ska du veta att du är vackrast i hela världen! Du ska veta att du duger som du är och att du inte behöver ändra på dig även om andra tycker det!
Så när du ska någonstans så ska du le och veta att du är vackrast och att du duger precis som du är!! :D :D För det är sant!! :D :D :D
Always smile!!
Peace & Love
J

Rolig dag idag!! :D eller inte...

Idag har vi åkt skridskor. Wiiiiii.... fan va tråkit de va!! För det första så var det typ snöstorm ute och så var det fett kallt!! Sen när vi kom fram så tjatade våran fröken på oss och sa att vi skulle ta på oss skridskorna och åka så att vi skulle bli varma XD I alla fall, så satte jag på mig mina skridskor och efter typ 10 minuter var jag ute på den hala isen. Jag gillar inte skridskor, för jag kan inte åka :P så jag tog tag i Keiras jacka så åkte hon runt med mig!! :D :D :D det var kul! Det var faktiskt det enda som var roligt där :D
När vi hade åkt klart, så var det ändå en timme tills vi skulle åka, så vi gick alla in i en liten caffeteria som fanns där :) och efter ett tag så var ALLA där inne!! XD XD Så lärarna bestämde att vi skulle ta en tidigare buss hem :D
När jag kom hem gick jag ut med min hund, Melody :D (jag vet, jag var ett sjöjungfru- fan när jag var liten XD)
Jag gick inte så långt, det var så kallt ute :P :D
När jag kom hem kollade jag på TV och just nu håller jag på att göra en SO uppgift som ska in imorrn :( men jag är nästan färdig :D :D
Peace & Love
J

Magsjuka på g??

På första lektionen idag mådde jag jätte illa!! Jag trodde att jag skulle falla ihop på golvet :( men som tur va så gjorde jag inte det :D
Brooke, Keira och Blair mådde också illa, och Keira sa att det är många som är mag sjuka nu, så vem vet?? :P
Jag har haft ont i halsen i 3 dagar nu, och i morse var jag så hes att jag bara kunde viska XD men det blev bättre under dagen, men jag kunde inte gå på zumban idag :'( Aja, jag får gå på torsdag!! :D
Imorrn är det skridskodag på Gustavsbergs isbana BLÄÄÄÄÄÄ :P  jag gillar inte att åka skridskor :( :( :( BLÄ BLÄ BLÄ :P :P :P  men det som är bra är att vi börjar 9.00 och tar bussen från Gustavsberg vid 12.40, så vi kommer bara att vara där i typ 2 timmar :D
Wish me luck!! :D
Peace & Love
J

This song is to all lonely angels out there <3

When I see your smile

tears roll down my face

I can't replace.

 

And now that I'm strong I have figured out

how this world turns cold and it breaks through my soul,

and I know I'll find deep inside me, I can be the one.

 

I will never let you fall

I'll stand up with you forever

I'll be there for you through it all,

even if saving you sends me to heaven.

 

It's ok [x3]

 

Seasons are changing and waves are crashing

and stars are falling all for us

days grow longer and nights grow shorter

I can show you I'll be the one.

 

I will never let you fall

I'll stand up with you forever.

I'll be there for you through it all,

even if saving you sends me to heaven.

 

Cause you're my

you're my, my

my true love

my whole heart

please don't throw that away.

 

Cause I'm here, for you

please don't walk away and

please tell me you'll stay, stay..

 

Use me as you will

pull my strings just for a thrill

and I know I'll be okay

though my skies are turning gray.

 

I will never let you fall

I'll stand up with you forever

I'll be there for you through it all

even if saving you sends me to heaven.

(repeat)


Hello everybody!!

Sitter in my room och har tråkit :( Har fett ont i halsen, men jag överlever nog :D
Idag har jag varit på genrepet inför Body Joy festen som är 2nite :D  Det var fett awsome och jag hoppas att dom har super roligt ikväll!!! :D
Jag har också lämnat tillbaka mina Guppy-fiskar till djuraffären idag :( Jag fick dom i september förra året, men nu orkade jag inte ta hand om dom längre :P Dom har det säkert mycket bättre där än i mitt akvarium som man knappt såg in i XD Sorry fishes!!
Iallafall, ha en grym nite 2 nite, så ses vi imorrn!! :D :D
Peace & Love
J

Typ bästa filmen i år!! :D :D


Fett bra kväll igår!!! :D :D

Igår var det Blairs födelsedag!! :D Hon fyllde 14 år, så vi åkte in till stan och skulle kolla på bio, Unstoppable som var sjukt bra!!!! :D :D :D
Innan bion började gick vi in på Mc´Donalds och åt :D Sen gick vi och flummade runt i olika affärer!! Snacka om att vi hade kul!!!! :D :D Jag skrattade så mycket att jag fick ont i halsen :D men who cares???? XD
Sen kollade vi på filmen som var så jävla bra!!! Ni måste kolla på den!!! :D Den är spännande och helt underbar!!! :D
Hoppas att ni hade lika roligt som jag hade med mina kompisar igår kväll!!! :D :D
Have fun everybody!!
Peace & Love
J

Hur tycker ni?? :D

1. Bästa musikalfilmer: HSM eller Camp Rock?
2. Popdrottning: Lady Gaga eller Madonna?
3. Bästa TV program: Desperate Housewifes eller Grey´s Anatomy?
4. Snyggaste kändis killen: Robert Pattison eller Jake Gyllehaal?
5. Värsta skandal kändisarna: Britney Spears eller Lindsay Lohan?
6. Bästa musiktävlingen: Melodifestivalen eller Idol?
7. Bästa musikvideon: Kesha- Take it of eller Katy Perry- Firework?
8. Sötaste kändisparet: Zac och Vanessa eller Blake Lively och Penn  Badgley?
9. Popkungen: Prince eller MJ?
Vad tycker du??
Tänk efter och svara genom att kommentera!! :D
Peace & Love
J

Bläää dag

Hoppas att ni har haft en bättre dag än vad jag har haft :(
Idag gjorde min mamma och hennes pojkvän slut, och min mamma är helt förstörd just nu :'(
Det hände medans jag, Keira och Brooke var och dansade på Body Joy. Då åkte hon hem till killen vid 12(när vi började) och kom hem vid kanske 13.30(en halvtimme efter att vi slutat). När hon kom innanför dörren och jag såg hennes ansikte visste jag på en gång att något var fel. Hon började gråta och sa att vi skulle följa med till köket. Hon började gråta ännu er och berättade vad som hade hänt. Så nu sitter hon vid köksbordet och bara gråter och gråter med ett krossat hjärta :'(
Jag hoppas verkligen att det går över snart! It´s heartbreaking having 2 see her like this :´(
Love ya mom!!! <3 <3
Peace & Love
J

Candy!! :D :D


Äntligen fredag!! :D

Äntligen är det fredag!! :D :D
Fredag betyder i mina öron att ha en myskväll med en bra film och självklart med chips och godis!! :D
Vet faktiskt inte vilken film det blir i kväll, men vi får se ;)
Om ni inte heller vet vilken film ni ska kolla på i kväll, så får ni några filmtips :D
1. Avatar  (äventyr)
2. Alice i Underlandet    (äventyr)
3. The Rocker     (komedi)
Biotips:
Inception
Ha så kul!!
Peace & Love
J

Framtiden finns!!


Belive in this!!


Stoppa mobbing!!

Att mobbas är jävligt lågt tycker jag. Det bevisar bara att man är feg och osäker.
Jag blev mobbad när jag var liten, och blev jätte ledsen! :(  Det sårat mig riktigt djupt, men det har även stärkt mig som person.
Jag brukade låta folk köra över mig och jag tog inte för mig heller. Nu har jag blivit tuffare och brukar inte låta folk köra över mig längre. Jag tar för mig mer och har mycket mer självförtroende :D
Jag tror att om man har haft en tuff uppväxt, så kommer man att belönas senare i livet :D
Du som blir mobbad ska veta att jag vet precis hur det känns.
Kom ihåg en viktig sak: berätta om det för dina föräldrar! Och om du inte kan berätta för dina föräldrar av någon anledning, så kan du åka till ett ställe som heter BUP. Där får man prata med någon som passar just dig och ni kan prata om vad som helst :D Det är jätte skönt att få prata av sig!! :D
Så kom ihåg att dina drömmar kommer att uppfyllas, hur svårt det än kan verka vara :D
Your friends are waiting for you in the future!! :D Trust me!!
Peace & Love
J

Enjoy the little things!! :D


Zumba!!! :D

Zumba är en blandning av olika spanska och latinska danser :D  Det är superkul, men är assvårt! XD
Jag blir alltid glad när jag har dansat zumba :D Allt bara rinner av en :D
Ni kan dansa Zumba på Body Joy som finns på Värmdö på måndagar, torsdagar eller fredagar :D Men skynda er, platserna tar slut super snabbt XD
Peace & Love
J

Veckans låt!!

Veckans låt är
P!nk: Raise Your Glass
Jag älskar den låten och jag blir alltid glad och peppad när jag hör den!! :D
We will never be, never be
Anything but loud
Raise your glass :D
Peace & Love
J

I´m back!!

Jaha, då var det roliga slut :( Nu är vi i Sverige igen och imorrn är det skola och gå upp tidigt. BLÄÄÄÄÄÄÄ :P XD
Kunde inte skolan börja typ klockan 12 eller nåt, så att man får sova längre XD
Att kunna gå upp sent på morgonen är typ det jag kommer att sakna mest XD
Nästa gång jag kommer att få sova till 12 är i februari nästa år :( Hoppas att tiden kommer att gå snabbt!! :D
Nu ska jag i alla fall kolla på Desperate Housewifes :D
Ses :D
Peace & Love
J

Drömmar!!

Alla vi har nog drömmar. Alla vi har nog något mål som vi vill kunna uppfinna innan vi dör. Min dröm och mitt mål är att bli skådespelerska i Hollywood :D Det kanske låter ganska omöjligt, men det kommer att gå! :D Jag vet inte hur, men det ska gå!! XD
Jag tycker att det är viktigt att ha drömmar och mål som man vill uppfylla, för när man gör det kommer man att känna sig så stolt över sig själv :D
Det kan ta ett tag innan man hittar något som man verkligen vill eller brinner för. Men när man hittar det känner man det i hela kroppen ända in i själen :D
Vi har alla olika mål och drömmar, men om man verkligen tror på att den drömmen kommer att bli sann, så gör den det till slut!! :D
Så vad ni än vill bli, tandläkare, polis, författare, så tro på eran dröm riktigt mycket, så kommer den att bli sann!!
Jag lovar!! :D
Peace & Love
J

De 10 stygnen!! Varning för känsliga tittare!!!


Dagens hjälte!! :D

Igår på eftermiddagen ramlade Jonathan på en slags fyrkant gjord av metall som var i gräset. Han slog i knäet i kanten och fick ett så djupt sår att man kunde se skelettet.
Jag och Rebeca var inne hos mig, så jag såg inte när han ramlade. Det var Rafa som ropade på mig att Jonathan hade ramlat. Jag trodde att han bara hade tappat andan som han gör ibland, men när jag kom ut låg han ner i gräset med ett 4-5 cm brett streck som det kom ut blod genom. När han böjde på benet såg man det vita fettet. Jag mådde illa. Eftersom att pappa var och jobbade, så kom Joel och Rebecas mamma utspringande. Vi hjälpte snabbt upp Jonathan på fötter och sprang hem till Joel och Rebeca. Vi gick ner till garaget och jag, Jonathan och mamman satte oss i bilen och åkte till ett litet sjukhus. Där renade dom såret, medans jag fick stå utanför i korridoren. Efter ett tag började jag må så illa att jag höll på att spy. Så jag sprang snabbt ut till den friska luften och tog några djupa andetag tills dom kom ut ur sjukhuset och sa att vi var tvungna att åka in till Malaga, vilket tog typ 45 minuter eftersom att det var värsta köerna XD Men först åkte vi och hämtade pappa. När vi kom fram till det mycket större sjukhuset i Malaga fick vi vänta även där. Och medans Jonathan var jätte lugn var jag nervös. Vilket var konstigt, för dom skulle ju inte göra något med mig XD
När han äntligen fick komma in för att sys, så fick inte pappa följa med in. Så Jonathan fördes in i ett litet rum med doktorer, medans vi fick vänta utanför. Och efter ungefär 10 minuter kom Jonathan ut med ett bandage runt knäet och var super happy!! :D
När vi kom hem igen så kom hela familjen och några andra hem och hälsade på Jonathan :D
Idag tog Jonathan av sig bandaget och vi räknade stygnen. 10 stycken var det! :D Sedan sa pappa att eftersom såret hade varit så djupt så hade dom fått sy ytterligare 10 stygn inuti benet, vilket är 20 stygn totalt XD :D
Så Jonathan är dagens hjälte!!! :D :D :D
Peace & Love
J

Mee!! :D


I´m not crazy, I´m just different :D

Folk har alltid kollat på mig som om jag vore konstig och kanske till och med galen. Folk har alltid dömt mig efter mitt utseende. Jag fattar inte varför, men det är bara så. Det har alltid påverkat mig, men nu försöker jag att inte bry mig, för jag vet att dom har fel i det dom tycker om mig XD
Jag har alltid tyckt att jag är annorlunda. Jag gillar att vara annorlunda :D Vi är alla unika!! :D
Så alla ni som tänker döma mig när jag går förbi säger jag bara en sak:
I´m not crazy, I´m just different!!! :D :D
Så döm inte andra efter utseendet!!!
Peace & Love
J

Veckans låt!

Veckans låt är
Miley Cyrus: Party in the USA
Det här en en perfekt låt att lyssna på om man har haft en jobbig dag och den är perfekt att dansa till!!! :D
Yeah
Its a party in the USA :D
Peace & Love
J

Don´t forget this!!


Var dig själv!!

Jag tycker att det jätte viktigt att kunna vara sig själv! Man ska kunna stå för det man tycker utan att tycka att man är konstig.
När jag är i Spanien hittar jag mig själv. I Sverige är känns det som om jag är ett tomt skal utan känslor. Visst, jag har kul i skolan ibland, men när jag kommer hem känner jag ingenting. För det mesta brukar jag vara grinig och hängig när jag är hemma, och det är inte kul :(
Men när jag är i Spanien är jag fri och känner mig glad igen.
Jag är en väldig barnslig person, vilket jag är väldigt stolt över. Jag leker fortfarande att jag är en liten tjej fast i min lilla glada värld :D Jag är som ett litet barn inne i en 14 år gammal kropp.
När jag är är här går jag ut varje dag och leker vad som helst!! När jag är här känns det som att jag kan klara vad som helst, kan bli vad som helst eller vem som helst. Här är jag lycklig :D
Så var barnslig och lek mycket om det gör dig glad och lycklig!! :D Strunta i om vad dom andra tycker och var dig själv! :D
Go girls!!! :D <3
Peace & Love
J

Boktips!!

Tjena!! :D
Hoppas att ni har haft en läskig Halloween med en massa godis!! :D
Ibland kan det vara svårt att välja en bok som man tycker är bra, så därför har jag ett boktips till er som älskar vampyrer, spänning och romantik. Denna bok heter "Vampyrens Märke" och det finns flera av dom. Just nu är jag på den tredje boken ;D
I alla fall handlar den om Zoey Redbird. En vanlig tjej som blir märkt till vampyr och som genast måste ge sig iväg till Nattens Hus för att överleva förändringen. Där möter hon nya vänner, men ibland kan man inte lita på någon annan än sig själv...
Jag vet att det låter lite konstigt, men dom är jätte bra!! :D
Peace & Love
J

Jag som zombie prinsessa :D


RSS 2.0